1کانتنت – مرجع مقالات تولید محتوا و هوش مصنوعی

اینفلوئنسر هوش مصنوعی چیست؟

اینفلوئنسرها سال هاست که در پلتفرم‌های اجتماعی تأثیرگذار بوده و عادات خریداران خود را هدایت می‌کنند. این صنعت با ارزش بیش از 20 میلیارد دلار شکل گرفته و در حال حاضر، اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی به عنوان یکی از تأثیرگذارترین عوامل در شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شوند.

اینفلوئنسر هوش مصنوعی چیست؟

یک شخصیت کامپیوتری است که به عنوان یک اینفلوئنسر مجازی شناخته می‌شود. این شخصیت دیجیتالی با استفاده از نرم افزارهای خاص، ضبط حرکت و هوش مصنوعی ساخته می‌شود و طراحی آن به گونه‌ای است که به دقت رفتارهای یک انسان را تقلید می‌کند و به برندها، راهی منحصر به‌ فرد برای برقراری ارتباط با مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد.

اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی در واقع نمونه های مجازی از اینفلوئنسرهای انسانی هستند. آنها در تعامل با دنیای اطراف از دیدگاه شخصی، عکس سلفی می گیرند، می رقصند، در چالش ها شرکت می کنند و تقریبا هر کاری که یک انسان انجام می دهد را انجام می دهند.

استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند روش ایجاد، مصرف و بازاریابی محتوا را تغییر دهد، زیرا آنها مرزهای بین دنیای واقعی و مجازی را از بین می‌برند. با توجه به تعداد بالای دنبال کنندگانی که با محتوای آنها درگیر می‌شوند، این افراد به طور قابل توجهی درآمدزایی می‌کنند. این ابزارهای نوآورانه به برندها امکان می‌دهند تا در رسانه‌های اجتماعی که به طور فزاینده‌ای اشباع شده‌اند، ارتباط بهتری با مخاطبان برقرار کنند.

آنها به شکلی واقعیت پذیر و منطقی عمل می کنند،  ظاهر، شخصیت و محتوای آنها با دقت طراحی شده تا برای مخاطبانشان جذابیت بیشتری داشته باشند. برای آنها، اهمیت کمتری دارد که آیا یک فرد واقعی هستند یا خیر. آنچه که واقعاً مهم است، این است که کدام شخصیت بیشتر در آنها تأثیر می گذارد.

اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی چگونه کار می کنند؟

دو اینفلوئنسر هوش مصنوعی با هم تفاوت دارند. برخی از آنها با استفاده از نرم افزارها و ابزارهای ویرایش عکس پیچیده ساخته می شوند، در حالی که برخی دیگر با استفاده از یک تولید کننده تصویر ساده ساخته شده است. برخی از اینفلوئنسرها افراد واقعی دارند و خودشان کپشن های اینستاگرام را می نویسند، در حالی که برخی دیگر از هوش مصنوعی استفاده می کنند تا با فالوورهای خود در زمان های مختلف ارتباط برقرار کرده و از این تعاملات برای بهبود خود در آینده استفاده کنند.

اهمیت ندارد که از چه فناوری برای ساخت آنها استفاده می‌شود، روند حفظ موفقیت به عنوان یک اینفلوئنسر هوش مصنوعی تقریباً شبیه به یک اینفلوئنسر انسانی است. آنها شخصیتی را پرورش می‌دهند که ارزش‌های اصلی، اهداف، حس شوخ طبعی را داشته باشد. آنها با ارسال تعداد زیادی محتوا در یک برنامه منظم و انتشار آن محتوا از طریق پلتفرم‌های مختلف می توانند بازار خود را برای فروش مدیریت کنند. برای موفق بودن این ربات ها قطعا تیمی بزرگ باید پشت آنها باشد تا بتوانند کمپین های مختلف و ایده های جذاب را راه اندازی کنند.

تبلیغات محصولات توسط اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی به دو روش انجام می‌شود:

  •  تبلیغ محصولات از طریق شبکه های اجتماعی خودشان
  • معرفی برند مربوطه

اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی در واقع ترکیبی از یک مدل سخنگو و انسان نما هستند. برندها در حال ساخت اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی خود هستند. با این کار آنان ظاهر، اعمال و گفتار این سفیران دیجیتال را مطابق با مشخصات دقیق خود سفارشی می کنند.

اکنون، پیشرفت های سریع در هوش مصنوعی مولد، صنعت تأثیرگذار هوش مصنوعی را به سمت ارتفاعات جدید سوق می دهد. با توانایی ایجاد متن ، تصاویر ، موسیقی و (به زودی) کل ویدیوهای منحصر به فرد در عرض چند ثانیه، ساختن یک شخصیت دیجیتالی کامل هرگز آسانتر نبوده است. و هر روز موارد بیشتری در رسانه های اجتماعی اضافه می شود.

در حال حاضر، پیشرفت های سریع در حوزه هوش مصنوعی مولد، صنعت تأثیرگذار هوش مصنوعی را به سوی پیشرفت های جدید هدایت می کند. هوش مصنوعی با قابلیت ایجاد متن، تصاویر، موسیقی و ساخت ویدیوهای منحصر به فرد در عرض چند ثانیه توانسته است این اتفاق را برای همه افراد رقم بزند. ساختن یک شخصیت دیجیتالی هرگز آسان نبوده اما هر روز موارد بیشتری در رسانه های اجتماعی مشاهده می گردد.

آیا اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی جایگزین اینفلوئنسرهای انسانی خواهند شد؟

به طور مشابه با افراد واقعی، افراد تأثیرگذار نیز نیاز به ارتباط و ارتباط مستقیم با دیگران دارند. اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی ممکن است بتوانند محتوای جذابی ایجاد کنند و اطلاعات مفیدی را ارائه دهند، اما نمی توانند احساسات و ارتباطات انسانی را به خوبی تجربه کنند. بنابراین، در حال حاضر، هوش مصنوعی نمی تواند به طور کامل جایگزین افراد تأثیرگذار شود.

بنابراین، توانایی منحصر به فرد انسان برای همدلی، سازگاری و درک دنیای واقعی همچنان تأثیرگذاران انسانی را از همتایان دیجیتالی خود متمایز می کند. اما تجربه انسانی چیزی است که نمی توان با هیچ فناوری جایگزین شود.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *