1کانتنت – مرجع مقالات تولید محتوا و هوش مصنوعی

سئو چیست؟ چرا باید سایت را سئو کنیم؟

داشتن یک وب سایت تجاری با محتوای مناسب و جذاب، جایگاه شما را برای مشتریان جدید و قدیمی بهتر می کند و به کسب کارتان اعتبار می بخشد. اگر محتوای عالی دارید، بازدیدکنندگان همیشه به سایت شما سر می زنند و آنچه را که در فروشگاه دارید بررسی کنند. صفحاتی که جالب هستند مطمئناً مشتریان را جذب می کنند، اما بخش مهم دیگری از تولید محتوا وجود دارد و آن سئو است که به عنوان ارجاع ارگانیک نیز شناخته می شود.

موفقیت وب سایت شما به شدت به جایی که در گوگل یا موتورهای جستجوی جایگزین نشان داده می شود بستگی دارد. گوگل با کمک سئو می تواند محتوای شما را ارزشمند و معتبر تشخیص دهد بنابراین در نتایج جستجو، رتبه بالاتری پیدا می کند. ممکن است در ابتدا پیچیده به نظر برسد، اما سئو به راحتی قابل درک است و می تواند سرگرم کننده باشد. مهمترین قدم راه اینست که بدانید سئو چیست؟

سئو چیست؟

سئو چیست؟

سئو (seo) یعنی بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو نظیر گوگل، بینگ و … . بیشتر ترافیک سایت ها توسط موتورهای جستجوی هدایت می شود. اگرچه  رسانه های اجتماعی در میزان قابل مشاهده بودن وب سایت شما نقش دارند، موتورهای جستجو به عنوان ابزاری برای کاربران در اینترنت هستند. شما به‌ عنوان صاحب کسب‌وکار ، احتمالاً می‌خواهید که وب‌سایت شما در نتایج برتر گوگل دیده شود.

موتورهای جستجو یک راه عالی برای ارائه ترافیکی هستند که برای اطلاعات موجود در صفحه وب شما هدف گذاری شده است. کاربران به طور کلی به دنبال پاسخی برای یک سوال خاص هستند و محتوای شما باید به گونه ای ایجاد شود که دقیقاً بهترین پاسخ را به آنان ارائه دهد. البته برای اینکه مردم بخواهند از صفحه شما بازدید کنند و در صفحه شما بمانند، لازم است محتوای هیجان انگیز و مفیدی ایجاد کنید.

در الگوریتم سئو فاکتورهای زیادی وجود دارد که با دانستن آنها می توانید سایتتان را به جایگاهی که می خواهید برسانید. الگوریتم های موتورهای جستجو، صفحات را بر اساس ارزش مصرف آن ها نسبت به صفحات آنلاین رتبه بندی می کنند. علاوه بر این، محتوای مفید اغلب در سایت های دیگر از جمله وبلاگ ها، فیس بوک، فیدهای توییتر و غیره به اشتراک گذاشته می شود.

بسته به اینکه محتوای شما چند وقت یکبار به اشتراک گذاشته می شود، الگوریتم ها این سیگنال ها را دریافت می کنند و شما را به عنوان یک مرجع در بازار یا حوزه کاری خود نگه می دارند. بنابراین، هواستان باید به محتوایی که ایجاد می کنید باشد زیرا در ضورت استفاده از محتوای کپی، قطعا گوگل سایتتان را جریمه خواهد کرد و سایتتان را نتایج برتر گوگل حذف می کند.

سئو چگونه کار می کند؟

سئو چگونه کار می کند؟

سئوی قوی باعث می شود محتوای شما در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد و به کاربران بیشتری نشان داده شود. این رتبه بندی بر اساس کلمات کلیدی و عباراتی است که شما در محتوای خود استفاده کرده اید و کاربران در جستجوی آنها هستند.

این نوعی کنترل کیفیت بر روی محتوای آنلاین و همچنین استراتژی‌های بازاریابی افزایش ترافیک است که به صورت ارگانیک و بدون پرداخت کار می‌کند، بر خلاف Google Adwords، که برای مدت معینی رتبه‌بندی می‌کند که براساس آن هزینه پرداخت می‌کنید. 

همانطور که اشاره کردم، سئو سرگرمی است زیرا شامل عناصر فنی و خلاقانه برای بهبود رتبه بندی محتوای شما می شود. سئو ترافیک سایت شما را افزایش می دهد و درآمد بی نظیری ایجاد می کند.

امیدوارم درک درستی از نحوه عملکرد سئو داشته باشید. اما سئو جنبه های زیادی دارد، از جمله کلمات موجود در صفحه شما و نحوه ارجاع و پیوند سایت های دیگر به محتوای شما. از آنجایی که اینترنت به شدت رقابتی شده است، کسب و کارهایی که سئوی خوب و ابتدایی دارند از نظر بازدیدکنندگان و مشتریان مزیت خواهند داشت.

چرا باید سایت را سئو کنیم؟

چرا باید سایت را سئو کنیم؟

SEO می تواند پیچیده باشد. با این حال، یادگیری اصول اولیه آسان است و در یک وب سایت اعمال می شود. راه‌های زیادی برای استفاده از استراتژی‌های سئو وجود دارد و این روش‌ها می‌توانند از تمرکز بسیار تخصصی تا راه‌های کسب درآمد از سئو را شامل شوند.

شناسایی کلمات کلیدی جستجو شده در رابطه با وب سایت یا خدمات ارائه شده توسط کسب و کار مهم است. ابزارهای آنلاین زیادی برای یافتن کلمات کلیدی وجود دارد، اما Google Keyword Planner هم رایگان است و هم به راحتی قابل درک است. هنگامی که کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را شناسایی کردید، می توانید آنها را در محتوای وب خود از جمله پست های وبلاگ و توییت ها اعمال کنید.

به طور کلی، شما می خواهید کلمات کلیدی خود را چند بار در هر صفحه قرار دهید. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا موضوع صفحه شما را درک کنند. سعی کنید کلیدواژه های اصلی محتوای خود یا عباراتی که بیشترین جستجو و مرتبط را در اطراف این کلمات کلیدی داشته اند وارد کنید.

نتیجه گیری

همانطور که در بالا ذکر شد، محتوا مهم است اما تنها راه برای بهبود سئوی وب سایت شما نیست. تجربه کاربر پسند یکی دیگر از راه های مهم برای حفظ رتبه های بالا است. وب سایت شما باید دارای یک سلسله مراتب واضح و همچنین موضوعات متعدد مرتبط با تمرکز اصلی کسب و کار شما باشد. حفظ یک ساختار سازمان یافته به صفحات وب شما اجازه می دهد تا به درستی بهینه شوند و سئوی شما را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

یک وب سایت زیبا و همچنین محتوای با کیفیت برای ایجاد فالوور آنلاین بسیار مهم است با این حال، همیشه راه هایی برای بهبود وجود دارد. اینها فقط اصول اولیه SEO و ارجاعات ارگانیک ما هستند، و کسب و کارهای جدید یا قدیمی همیشه می توانند فضایی برای یادگیری و رشد پیدا کنند.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *